Niemcy – nowa waga w kierunku Venlo już aktywna – Most na Renie Neuenkamp (A 40)
Portal eurotransport podał, że most na Renie Neuenkamp (część A 40) zostaje odnowiony. Stara konstrukcja nie została jeszcze ukończona. Ciężarówki, które są zbyt ciężkie, zostaną wyłączone z ruchu. Od maja została uruchomiana druga waga. W przypadku przeciążenia kierowcy muszą przeładować się na miejscu.
Od lata 2019 r. most na Renie w Neuenkamp zostanie całkowicie przebudowany w dwóch etapach. Decyzja w sprawie zagospodarowania przestrzennego dotycząca powiększenia o osiem pasów ruchu między węzłami Duisburg-Homberg i Duisburg-Häfen obowiązuje od 4 marca 2019 r. Pierwsze prace przygotowawcze mają się rozpocząć latem. Plan: W kierunku Duisburga powstaje całkowicie nowa droga z trzema pasami ruchu. Ma ona zostać ukończony zaledwie trzy lata po rozpoczęciu budowy. Następnie cały ruch będzie najpierw poprowadzony przez południowy most, a stary most zostanie zburzony. Do tego czasu stary most na pewno będzie musiał się utrzymać. Dlatego też minister transportu Nadrenii Północnej-Westfalii Hendrik Wüst (CDU) wydał pod koniec marca następujące ostrzeżenie: uszkodzony most Neuenkamp Rhine na autostradzie A40 pozostanie przejezdny dla wszystkich pojazdów tylko wtedy, gdy nie będzie on niszczony przez pojazdy, które są zbyt ciężkie.
Dlatego od początku listopada 2018 r. w kierunku Duisburga działa system ważenia, aby zapobiec przejeżdżaniu przez most nielegalnie przeciążonych ciężarówek. Druga waga została otwarta pod koniec maja w kierunku Venlo. Z kierunku Moers i drogi dojazdowej do węzła Duisburg-Homberg wszystkie samochody ciężarowe są początkowo ważone automatycznie. Ciężarówki, które spełniają wymogi przepisów o dopuszczeniu do ruchu drogowego (StVZO), tzn. które początkowo nie ważą łącznie więcej niż 40 ton, mogą nadal przejeżdżać przez most. W transporcie kombinowanym – dotyczy to również wielu ładunków kontenerowych w ruchu w głębi lądu największego portu śródlądowego w Niemczech – nadal możliwe jest przewiezienie 44 ton.
W przypadku wszystkich pojazdów ważonych i przeciążonych, karą jest opuszczenie się przed nimi szlabanu. Ciężarówki kierowane są w osobne miejsce obok autostrady A 40 do dokładnego systemu ważenia. Stanowisko to jest obsadzone przez całą dobę, jest tam też przygotowany wózek widłowy. W przypadku przeciążonych pojazdów ładunek musi być przeładowany na naczepie, aż do osiągnięcia dopuszczalnego obciążenia osi. Problem pojawia się przy normalnym pełnym załadowaniu 33 palet lub, w zależności od przyczepy, 34 palet. Wtedy konsekwencje są dla firm kosztowne: kierowca musi zostawić ładunek, dopóki nie zostanie odebrany przez inną ciężarówkę.
Foto poglądowe: Wikimedia Commons, kaʁstn Disk/Cat/ CC BY-SA 3.0