Negocjacje z Rosją zakończone: otrzymamy 230 tys. zezwoleń a Polscy kierowcy nie będą już nękani
Po negocjacjach z Rosją Polska uzyskała na przyszły rok 230 tys. zezwoleń na drogowy transport międzynarodowy do Federacji Rosyjskiej. W tym aż 70 tys. pozwoleń na kraje trzecie.
W ten wtorek i środę w Warszawie odbyło się spotkanie na szczycie przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Inspekcji Transportu Drogowego, Ministerstwa Transportu Rosji jak również zrzeszeń firm transportu drogowego.
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk zapewnia, że negocjacje z Rosją zakończyły się olbrzymim sukcesem. Jego zdaniem po raz pierwszy od piętnastu lat polskie firmy transportowe będą mogły bez trudu planować wykorzystanie swojej floty. Umożliwi im to wiedza na temat liczby dostępnych zezwoleń, czego w ostatnich latach brakowało. Uzgodnienia wyglądają następująco:
- Polscy przewoźnicy – na rok 2018 uzyskają 230 tys. zezwoleń:
– 160 tys. na przewozy dwustronne/tranzytowe
– 70 tys. na import i export do krajów trzecich (np. z Francji czy Niemiec do Rosji) – jest to rekordowa liczba zezwoleń jaką kiedykolwiek otrzymaliśmy.
- Polscy przewoźnicy – na rok 2017 w wyniku wymiany otrzymali dodatkowo 11 tys. zezwoleń na import i export do krajów trzecich. Wszystkie zezwolenia z roku 2017 będą ważne do końca lutego 2018 r.
- Rosyjscy przewoźnicy – na rok 2018 łącznie otrzymali 220 tys. zezwoleń:
– 220 tys. na przewozy dwustronne/tranzytowe
– 10 tys. na import i export do krajów trzecich
- Rosyjscy przewoźnicy – na rok 2017 w wyniku wymiany otrzymali dodatkowo 35 tys. zezwoleń na przewozy dwustronne/tranzytowe. Wszystkie zezwolenia z roku 2017 będą ważne do końca lutego 2018 r.
Minister Andrzej Adamczyk informuje ponadto, że Rosjanie potwierdzili, że kierowcy polskich firm transportowych będą mieli „lżejsze życie” i nie będą tak często kontrolowani. Ponadto co istotne w przypadku wielu kontroli na terytorium Federacji Rosyjskiej, w ramach jednego transportu NIE może być podważany wynik/decyzja kontroli pierwszej w odnośnie ustalenia wymaganego zezwolenia oraz rodzaju transportu. Miejmy więc nadzieję, że odejdą do zapomnienia sytuacje, w których polskie ciężarówki były kontrolowane kilkukrotnie na małych przestrzeniach, a każda kontrola wymagała spełnienia innych kryteriów.
Czas pokaże ile z tych deklaracji odnośnie kontrolowania kierowców zostanie wcielonych w życie…
Foto: Pixabay.com