GITD – Podsumowanie długiego weekendu majowego. Skontrolowano 1700 ciężarówek i autokarów.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego podsumował długi majowy weekend. W tym czasie inspektorzy ze wszystkich województw skontrolowali niemal 1700 autokarów oraz ciężarówek. Najczęstsze wykroczenia kierowców tych pojazdów dotyczyły czasu pracy i odpoczynków. Poniżej komunikat GITD:
„Inspektorów transportu drogowego można było spotkać na polskich drogach przez cały długi weekend majowy. Zwracali uwagę przede wszystkim na stan techniczny pojazdów, trzeźwość kierowców oraz czas ich pracy. Weryfikowali również uprawnienia kierowców i firm transportowych.
Nie zabrakło kierowców ciężarówek, którzy – tłumacząc się najczęściej pośpiechem – nie zastosowali się do ustawowych ograniczeń w ruchu niektórych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczających 12 ton. Dolnośląscy inspektorzy zatrzymali za takie naruszenie m.in. polskiego i chorwackiego kierowcę. Podczas kontroli okazało się, że nie było to ich jedyne przewinienie. Obaj szoferzy mieli bowiem na swoim koncie szereg poważnych naruszeń przepisów dotyczących czasu pracy kierowców.
Wyjątkową nieodpowiedzialnością wykazał się podczas długiego weekendu majowego kierowca 40-tonowej ciężarówki z naczepą, należącej do ukraińskiego przewoźnika, którego zatrzymali do kontroli małopolscy inspektorzy transportu drogowego. Mężczyzna prowadził pojazd na trasie Ukraina – Polska mając ponad 1,5 promila alkoholu. Nietrzeźwy szofer został przekazany policjantom i dopowie za swój czyn przed sądem.
Natomiast wielkopolscy inspektorzy transportu drogowego, tuż po zakończonej kontroli autobusu, ruszyli na pomoc ofiarom wypadku drogowego. Do zderzenia się dwóch samochodów osobowych doszło w piątek, 4 maja na ul. Kurlandzkiej w Poznaniu. Inspektorzy zabezpieczyli miejsce wypadku, udzielili pierwszej pomocy poszkodowanym i wezwali służby ratunkowe.
Oprócz inspektorów bezpieczeństwa podróżujących polskimi drogami strzegło ponad 400 fotoradarów, 30 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości oraz urządzenia rejestrujące wjazd na czerwonym świetle, zainstalowane na 20 skrzyżowaniach.”
Poniżej zdjęcia wykonane przez inspektorów:
Źrodło i foto: GITD